A muffin kezdő módra úgy készül, hogy amikor akciós, akkor veszünk egy muffinsütőt. Bele való papírt nem veszünk, mert drága, jó az olajjal kikenve is. Kell még hústű, vagy fogpiszkáló, hogy legyen mit beleszúrni, hogy lássuk megsült-e már. Mivel a korábbi posztomban írtam, hogy leigényteleneztek azért, mert be-betérek a Főzelékfalóba, ezért természetesen hústűt vettem, hogy lássák, én legalább olyan igényes konyhát viszek, mint ők.

A muffinsütés következő hozzávalója természetesen a recept. Eszem ágában sincs Stáhl Judit 12 darab receptjéért kiadni egy vagyont, mikor ott a net, ingyér. Találtam is egy jó kis receptet, mazsolás-rumos-csokis muffin (vagy valami hasonló) néven. Mondjuk az fura volt, hogy a 17 deka mazsolát összvissz fél deci rumba kellett volna beáztatni viszont két és fél deci joghurt is kellett volna bele. Látott a recept írója valaha is egy halomban 17 deka mazsolát? Akkora hegy, mint a Himalája! Majdnem egy egész csomag! Hát hol elég erre fél deci rum? Szóval szerintem ez sajtóhiba volt, ezért amennyivel növeltem a rum mennyiségét, annyival csökkentettem a joghurtot, de még így is csak épp hogy a bokájukig ért a mazsoláknak.

Lássuk mi kell még bele: 12 deka olvasztott vaj. Na ez nagy szerencse, mert nincs kézimixerem, így valószínűleg egy örökkévalóságig tartott volna, amíg kézzel kikeverem. Illetve nem tartott volna addig, mert már korábban kivágtam volna a kukába "Anyád keverget tovább" felkiáltással. Aztán kellett még liszt, sütőpor, ja meg csoki. Ezt elvileg kis darabokra kellett volna tördelni, de miután a kis, szabványkockákra összetört csokidarabokat max. még két darabba tudtam törni, és már ettől is izomlázam lett, úgy döntöttem, jó az úgy. Kellett még kakaópor (basszus, ez száll, amikor beledobom a keverőtálba, tényleg POR). Másra nem emlékszem, hogy kellett volna bele. Esetleg még tojás.

A következő művelet: előmelegíteni a sütőt mittomén hány fokra. Alapvetően mindegy is, mert nekem régi gáztűzhelyem van, és azon két piktogram van: egy kis láng, meg egy nagy láng. A kicsit választottam.

Ezután jött az összekeverés (ripsz-ropsz), muffinsütő kikenése olajjal, majd bele a massza, be a sütőbe és kész. 10 perc után még tésztás volt a hústű, ezért hagytam még pár percig. Úgy tűnik, tényleg a kisláng a nyerő fokozat. Lekvárral egész finom lett, bár megmondom őszintén, annyira nem jó, mint egy lúdláb.

Íme a történet képekben elmesélve:

1. A vaj kimérése.

2. A mazsolahegy, tripla adag rumban. A rumot még így is eltakarják a mazsolák.

3. Lisztes kakaópor, vagy kakaóporos liszt a kakaópor leülepedése után.

4. Kényes művelet: olvad a vaj.

5. Készen a kislángra

6. Készen a fogyasztása.

Szerző: Szakács Leszek  2010.01.27. 13:49 Szólj hozzá!

Címkék: muffin sütés édességek joghurtos ételek mazsolás ételek rumos ételek kakaós ételek csokis ételek

A bejegyzés trackback címe:

https://szakacsleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr261706404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása