Rögtön elsőnek egy saját receptet kreáltam. Először is venni kellett tepsit, mert olyanom nem volt. Az Intersparban pont volt leárazva 3 darab 1500-ért, így meg is vettem. Aztán vettem krumplit. Nem is gondoltam volna, hogy ennyiféle van. A végén parázskrumplit vettem (ez meg milyen név?), mert arra az volt írva, hogy főzve is meg sütve is jó. Aztán vettem paradicsomot is, jó nagyokat, hogy legyen benne hely tölteni. Kellett még szalonna, szeleteltet vettem, és mivel menetközben rájöttem, hogy hozzá is kell tűzni a krumplihoz, ezért vettem fogpiszkálót is. Mivel mindenféle helyeken meg ismerősöktől hallottam, hogy az olívaolaj az valami isteni dolog, hát vettem azt is. De milyen drága!

Így felszerelkezve nekiláttam a műnek. Mivel gyanítottam, hogy a szalonna esetleg előbb sülne meg, mint a krumpli, ezért a krumplit előfőztem. Magyarán amikor már félig-meddig puha volt, akkor vettem ki a vízből, és nekiálltam megpucolni. Naná, hogy az első szétesett. Krumplipucolás közben az ember rájön, hogy a központi probléma az, hogy hogyan hámozzuk körbe a villát, amire a krumpli rá van szúrva. A megoldás: óvatosan.

Ezután jött az, hogy a krumplikat körbetekertem a szalonnával, és megtűztem a fogpiszkálóval, majd félretettem, mert eszembe jutott, hogy meg kéne csinálni a paradicsomot is. Aztán az is eszembe jutott, hogy az olajba, amiben sütik a mindenféle finomságokat, szoktak fűszereket tenni, mert úgy még fincsibb lesz a dolog. Ezért beáztattam mindenféle fűszereket fél deci olívaolajba, de mivel már kb. 4 napja csináltam ezt a kaját, már nem emlékszem, hogy milyen fűszerek voltak. Mindenféle. Volt köztük egy büdös is, asszem a zsálya vagy a lestyán, így olyat nem teszek bele többet.

Szóval megskalpoltam a paradicsomokat, és villával kiszedtem a belsejüket. Ezután merült fel a kérdés, hogy de mivel töltsem meg őket? Körülnéztem a hűtőben, és sajton és lilahagymán kívül nem volt más, így ők lettek az áldozatok. Szóval megtöltöttem, visszaraktam a kalapjukat és meglocsoltam őket a csodás(nak) hitt fűszeres olívaolajjal, majd betoltam a sütőbe. Egy darab idő után ránéztem, és láttam, hogy sülögetnek. Egészen addig hagytam benn, amíg nem éreztem azt, hogy mintha egy kis égett szag jönne. Utóbb kiderült, hogy az orrom megcsalt, mert még lehetett volna őket sütni.

No, miután kivettem őket, jöttek a krumplik, szintén olajjal locsolva, be a sütőbe. Mivel ezek már elő voltak főzve, gondoltam, addig sütöm, míg a szalonna szépen megsül. De az istennek se akart. Forgattam bőszen, de nem akarta az igazságot, így egy idő után meguntam, és kivettem.

Mindehhez a menühöz főzött kakaó dukált, és ez jó ötlet volt, mert evésnél kiderült, hogy egyedül a kakaónak volt íze, merthogy a sót azt kifelejtettem mindenből, és krumpli, paradicsom egyaránt ízetlen lett. Ellenben az olívaolaj íze átjött, és majdnem ...szóval nekem nem ízlik, de fél litert vettem, így muszáj lesz elhasználni. Természetesen a fűszerek ízéből se éreztem semmit.

Íme, a folyamat képekben elbeszélve:

1. főnek a krumplik

2. a töltött paradicsom kellékei

3. a kivájt paradicsomok és a tányér méretének arányán látszik, mekkora óriási példányokról volt szó.

4. a paradicsomok sütés előtt

5. a krumplik sütés után

6. a kész mű

Szerző: Szakács Leszek  2010.01.23. 15:09 Szólj hozzá!

Címkék: sütés krumpliétel paradicsomos étel kakaóitalos étel szalonnás étel lilahagymás étel sajtos étel

A bejegyzés trackback címe:

https://szakacsleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr141695280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása